Pakketfraude is een steeds groter probleem voor webshops. Recent verscheen er op NOS een artikel waarin wordt uitgelegd hoe fraudeurs handig inspelen op het gebrek aan sluitend bewijs dat een pakket daadwerkelijk in goede, ongeopende staat is afgeleverd. Zonder concreet bewijs trekken webshops vaak aan het kortste eind.
Lees het volledige artikel op NOS: Doen alsof je niks hebt ontvangen: pakketfraudeurs belazeren webwinkels
Onze oplossing: het Verzegeld Verzonden security seal
Als ervaren e-commerceondernemers weten wij uit eerste hand hoe frustrerend en kostbaar pakketfraude kan zijn. Daarom hebben we het Verzegeld Verzonden security seal ontwikkeld: een eenvoudige, maar effectieve manier om te bewijzen dat een pakket ongeopend is afgeleverd.

Hoe werkt het?
Het zegel wordt op de sluiting(en) van het pakket aangebracht.
Zodra het zegel wordt verwijderd, laat het een duidelijke waarschuwing achter die niet te herstellen is. Dus stiekem kijken in het pakket? Onmogelijk met dit security seal, want elke opening laat sporen achter.
Breng de klant altijd op de hoogte van het gebruik van het security seal, zodat ze direct kunnen zien of er met het pakket is geknoeid. Is het seal beschadigd of verbroken? Dan kan de klant het pakket weigeren of samen met de bezorger openen om de inhoud te controleren.
De klant kun je op de hoogte brengen door bijvoorbeeld onderstaande gif in de bevestigingsmail naar de klant te sturen.

Dankzij het Verzegeld Verzonden security seal kunnen webshops eenvoudig aantonen dat het pakket onbeschadigd en volledig is afgeleverd. Dit maakt het postonderzoek een stuk makkelijker. Als de postbode zeker weet dat het security seal in tact is bij de levering, probeert de klant achteraf te frauderen. Met het seal heb je een bewijs dat de levering goed of fout is gegaan. Hierdoor worden valse claims voorkomen en neemt het vertrouwen van klanten toe.
Wil je zelf ervaren hoe ons security seal werkt of heb je nog vragen? Vraag een sample kit aan of neem contact op via onze contactpagina.